Újabb részletek a Monort és a Liszt Ferenc repülőteret összekötő vasútvonalról

2017. október 12., csütörtök, 08:20

A tervezés alatt álló 22 kilométeres új vasúti pálya hét kilométeres szakasza a föld alatt futhat majd - írta tegnap a magyaridok.hu. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára az InnoRail 2017 nemzetközi vasútszakmai konferencián beszélt az új pályaszakaszról. 

A vasúti pálya tervezett nyomvonala. Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Eszerint a leendő nyomvonal feltételezhetően a két kifutópálya között halad majd, a repülőtér területét már a föld alatt éri el. Az alagútnak és vasúti technikának két szempontból is speciá­lis biztonsági feltételeknek kell megfelelnie. Egyrészt nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét.

A Közlekedés facebook oldalon megjelent illusztráció

A projekt tervezése jelenleg IKOP-finanszírozásban folyik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta a helyettes államtitkár. A hírrel szinte egyidőben, a Közlekedés nevű facebook oldal látványterveket közölt a tervezett repülőtéri állomásról; az NFM azonban nem erősítette meg, hogy ezek megegyeznének a hivatalos tervekkel.

A Közlekedés facebook oldalon megjelent illusztráció

Mint arról korábban honlapunkon is beszámoltunk, a finanszírozás módja még nem ismert, döntés még az idei évben születhet.